Egoizm (?)

12:19

Przebywając w różnych miejscach, coraz częściej zauważam, że większość ludzi to egoiści .  Mało kto w dzisiejszych czasach patrzy na drugiego człowieka . Najważniejsi przecież jesteśmy my sami . Żyjemy tak, aby to nam było dobrze i nie zwracamy uwagi na inne osoby . Dlaczego tak jest ? Czemu coraz więcej osób "choruje" na znieczulicę ? Czemu obojętnie patrzymy na cierpienie innych osób, zamiast pomóc ? Tego nie wiem ..


 Popatrzmy chociażby na naszych szczypiornistów .. po cudownym meczu z Francją wszyscy byli z nich dumni . A co było potem ? Po meczu z Chorwacją zostali zmieszani z błotem i nazwani patałachami . Jakim prawem ? Ludzie są na prawdę brutalni i bezmyślni . Myślą tylko o sobie, o tym by zawsze ich naród wygrywał, ale zamiast obrażać naszych reprezentantów, to co niektórzy powinni spróbować zamienić się z nimi za miejsca i zobaczyć, czy piłka ręczna to taki prosty sport i ile wymaga poświęceń, energii i serca . Ja oczywiście łączę się w bólu z chłopakami, ale wierzę, że wygrają jeszcze nie raz, a póki co gratuluję im 7 miejsca !


Sama też na własnej skórze doświadczyłam czegoś bolesnego . Będąc w rozsypce, chciałam się wygadać koleżance i poprosić o jakąkolwiek pomoc . Co dostałam w zamian ? Nic .. na dodatek to ona miała czelność prosić mnie o coś, co było zupełnie nie na miejscu i na co nie miałam siły . Czy mogę ją nazwać egoistką ? W tym przypadku chyba tak . To naprawdę boli, gdy nawet bliskiej osobie nie można się wygadać, bo ona ma własne problemy i nie chce Cię wysłuchać . Ja sama idealna nie jestem, ale zawsze wysłucham i w miarę swoich możliwości pomogę . I właśnie w tym momencie bardzo chciałabym podziękować osobie, która praktycznie w ogóle mnie nie zna, bo tylko z aska, ale mimo to zawsze gdy mam mega doła pojawia się niczym "anioł stróż" i wysłuchuje mojego marudzenia . A oto ask tej cudownej osóbki https://ask.fm/McHalt . Bardzo, bardzo Ci za wszystko dziękuję ! :D Szkoda, że w realu nie mam przy sobie takich życzliwych osób . No ale w razie coś zostaje mi jeszcze moja Księżniczka, która zawsze mnie wysłucha i pocieszy ♥



A do Was Kochani mam ogromną prośbę .. pomagajcie innym, wspierajcie, nie zostawiajcie drugiej osoby w potrzebie, bądźcie na dobre i na złe, bo kiedyś Wy możecie potrzebować pomocy . Zwracajcie uwagę na cierpienie innych . Razem walczmy z egoizmem i otwórzmy się na drugiego człowieka . Zmieniajmy świat na lepsze .. nie bądźmy egoistami ! 

Mam nadzieję, że moje słowa skłonią Was do refleksji i że weźmiecie je sobie do serca . A tymczasem uciekam . Kolejny post planuję dopiero za tydzień i prawdopodobnie będzie to relacja ze studniówki .

Do zobaczenia ! ;*

You Might Also Like

25 komentarze

  1. Super napisane! śliczne zdjęcia. Obserwuję - już od dawna ;)
    ouurselves.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  3. O nie nie, to ja Ci dziękuję, że chcesz mi marudzić :D + wspaniały blog :>

    OdpowiedzUsuń
  4. Dobrze napisane. To przykre że większość ludzi myśli tylko o sobie
    http://ragazza99.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  5. to prawda sama spotkałam się z takimi osobami i w sumie na "przyjaciołach" się przejechałam ;/ i się sypneli;d zycie;/
    grlfashion.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  6. Fajne fotki :* i niestety egoistów jest bardzo dużo :(
    madameeangela.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  7. Fajny wpis :))
    Zapraszam do mnie:
    http://carolinaimage.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  8. Niestety ale o takich osobach jak Twoja "koleżanka" moge pisać powieści :/
    Zapraszam do mnie http://ionlycomehereafterdark.blogspot.com/ Odpowiadam na każdą obserwacje i propozycje wejść w linki :)

    OdpowiedzUsuń
  9. zgadzam się i zaobserwowałam dosłownie o samo - ludzie to strasznie egoiści;/
    http://diagnosis.pl/produkty/nawilzajacy-krem-do-rak/

    OdpowiedzUsuń
  10. Niestety takich ludzi jest dużo ;/
    Obserwuję i zapraszam :)
    mypinkdreams3.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  11. Poruszyłaś bardzo ciężki temat: egoizmu, zgadza się jest co raz więcej takich ludzi ale są jeszcze tacy, którzy jeszcze myślą o innych wystarczy, żeby Ci ludzie dawali innym swój przykład a na pewno jeszcze się ktoś "nawróci. Bardzo piękny post + dla ciebie za to, że poruszyłaś ten trudny ale ważny temat ;)

    OdpowiedzUsuń
  12. Nie na darmo się mówi, że pies to najlepszy przyjaciel człowieka ;>
    Co prawda trochę się zgadzam (to większe trochę), a trochę nie (to mniejsze trochę). Bo dla siebie my sami powinniśmy być najważniejsi i to według mnie nic złego, ba! nawet potrzebnego, bo przecież kto się nami zaopiekuje jeśli nie my sami? Co prawda posiadanie klapek na oczach i patrzenie jedynie na swój czubek nosa to już kompletnie inna sprawa i tu się zgadzam. Sporo osób nie dostrzega tego, co jest wokół nich, jest zaślepiona sobą, raniąc innych wkoło, najczęściej nawet nieświadomie.
    Cóż, koleżanka nie zachowała się tak, jak powinna :x nie znam sytuacji, ale jeśli Cię to boli to jej to powiedz... ja bym tak zrobiła. Ewentualnie zmień koleżankę.. :p Jeśli nie masz wokół siebie wsparcia, to powinnaś poszukać nie tam, gdzie dotychczas.
    Pozdrawiam serdecznie!
    http://hunulv.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  13. Masz rację, a niestety egoizmu jest co raz więcej..
    Bardzo fajnie piszesz, przyjemnie się to czyta :)
    Obserwuję i zapraszam do mnie
    onlymomcanjudge.blogspot.com
    :*

    OdpowiedzUsuń
  14. niestety
    http://16lipca.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  15. teraz może już mniej, ale po mistrzostwach tak samo mega przeżywałam je
    najpierw ten cudny mecz z Francją, tak jak napisałaś; potem ten nieszczęsny mecz z Chorwatami i nagle nasi szczypiorniści nie mają fanów, to było nie fair ze strony dziennikarzy i kibiców :/
    dumni po zwycięstwie, wierni po porażce ♥ wiadomo chciałoby się cały czas wygrywać, ale tak to trudne :)
    http://dezmansowaaa.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  16. Podpisuję się pod Twoimi słowami :)
    Zapraszam, Anita ♥

    OdpowiedzUsuń
  17. niestety, teraz kazdy jest zabiegany, każdy uklada swoje życie, nie ma czasu na innych. Też jeszcze całkiem niedawno nie potrafiłam tego zrozumieć, ale chyba już się z tym pogodziłam. Mam swojego chłopaka i on musi mi wystarczyc. A własciwie "az" bo ludzi którzy sluchaja to ze swieca szukac/Karolina

    Dwie Perspektywy Blog [Klik]

    OdpowiedzUsuń
  18. Zgadza się. Słowa bolą bardziej niż czyny. zwłaszcza kiedy słyszymy je od bliskiej osoby...

    Nowy post, zapraszam!
    Zaobserwuj, jeśli ci się spodoba! ;)
    MÓJ BLOG-KLIIK

    OdpowiedzUsuń
  19. Nie bądźmy egoistami? Mhm, szkoda tylko, że to właśnie przez pomoc wszystkim i wszystkiemu obecnie nasz świat powoli się stacza XD Widzisz, dobrze jest być egoistą - to twoje "JA" powinno się dla Ciebie liczyć przede wszystkim, bo kto inny zadba o Ciebie lepiej, niż Ty sama? Nikt. Dla nikogo nie jesteś i nie będziesz większą wartością, niż dla siebie samej.
    Co do naszych sportowców, to nie przykład egoizmu, a głupoty ludzi.
    A Twoja koleżanka... cóż, nie byłaś dla niej wyraźnie na tyle ważna i istotna. Nie powiedziała Ci o tym, choć powinna, ale na to raczej nic nie poradzisz. Przynajmniej już wiesz, z kim się nie zadawać.

    Pamiętaj, że bycie egoistą nie oznacza bycia głupim. Masz kochać i szanować samą siebie, ale jednocześnie nie pozwalać, aby Twoim bliskim, osobom, które są dla Ciebie jakąś wartością, stało się coś złego przez Ciebie. Dodatkowo, istnieje coś takiego jak... egoizm wewnątrz gatunku. Tj. chorej sąsiadce pójdziesz po mleko i wcale nie będzie to oznaczało, że zostałaś altruistką.
    http://drewniany-most.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  20. No niestety, zdarza się, że nawet zapytać o godzinę obcego nie można, bo wszyscy mają gdzieś, że akurat nie masz zegarka czy telefonu przy sobie... a takie proste gesty pomocy i wsparcia są naprawdę ważne, potrafią człowieka poruszyć i uczulić na potrzeby innych...

    perehendeza.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każdy komentarz . To bardzo mnie motywuje do dalszego pisania ;)

Popular Posts